Dag två. Bara resten kvar nu.

Än så länge är det inte så illa som jag trodde. Har varit lite trött och lite sugen på mat men inget farligt alls.
Kom att tänka på att jag faktiskt alltid haft väldigt milda hungerkänslor. Ibland har jag trott mig vara hungrig men det har oftast bara varit blodsockerfall. Brukar normalt sett inte känna mig hungrig förrän jag börjar äta men då kan jag som bekant äta en hel ko bara man tar bort horn och svans.

Vid närmare eftertanke så har jag nog haft det så sen jag var liten. Kan komma på flera tillfällen då jag glömt bort att äta en hel dag och sen käkat upp en hel långfranska och en liter mjölk som kvällsfika.
Hur som helst så gör den här förmågan troligen att det här blir lite enklare.

Lite saltsug har jag dock känt av så jag gjorde lite grönsaksbuljong till lunch och det gjorde susen. För tillfället sitter jag och läppjar på en mugg grönt thé och filosoferar över om det är så att man blir blåst av thé-tillverkarna som hävdar att det ska smaka ditten eller datten när det i själva verket mest smakar kokt papper? Ett fall för Plus kanske? "Är det så här det ska va? Är det så? Är det så?"

Hur som helst så har jag, mot vad jag faktiskt trodde på när jag gjorde research om viktnedgångsfasta, tappat lite mer än ett kilo det första dygnet. Troligtvis mest vätska. Bra motivation i vilket fall. 95kg alltså men bukomfånget är detsamma fortfarande, inte så mycket vätska i bukvävnaden kanske?

Nåväl, bara att blicka framåt mot dag tre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0