Dan före dan...

Så då är det slutligen dags då. Tanken har funnits länge men nu har jag slutligen fått nog.

Jag har alltid trivts bra med att inte vara en spinkis och har alltid haft en ganska låg förståelse för bantare men på senare tid har jag börjat se nackdelarna av att vara ett förstaklassens fetto.
Magen är i vägen hela tiden, den enda riktigt bekväma ställningen är halvliggandes för ligger jag ner helt trycker svullomagen ihop lungorna så man blir andfådd och så måste man lägga sig på sidan men då får man slagsida och trillar framåt av vikten. Epitomet av o-kul helt enkelt, att inte vara bekväm i sin kropp längre...

Vidare så har man inga kläder som passar längre eftersom man inte alltid sett ut så här utan det är nåt som eskalerat de senaste åren och köpa en helt ny garderob är väl... inte min grej. Diplomatiskt uttryckt.

Att ta på sig skorna innebär att man kväver sig själv genom att magen trycks upp i lungorna. Alla byxor med stel midja (dvs. allt utom mjukisbrallor) skär in och ger skavsår. Un-fun.

Mitt liv som tjockis har helt enkelt visat sig vara långt under förväntan så nu får det vara nog. I morgon är den första dagen i mitt nya liv utan 25-30 extra myskilon.

Hur nå dit då? Jo, en hederlig gammal fasteperiod. Bara vätska i 30-40 dar bör göra susen på mer än ett sätt.

Hur det artar sig tänkte jag redogöra för här på bloggen med en form av fasteblogg. Inte så mycket för er skull som för min egen eftersom jag misstänker att det kan bli en ganska jobbig upplevelse för nån som har ett bottenlöst hål till mage som kan ta emot kilovis av mumsig mat utan att bli obehagligt mätt. Så när jag sen börjar se tillbaka på den här perioden i mitt liv med den selektiva glömskans glansiga ögon så kan jag gå tillbaka och läsa hur verkligenheten, den som är på riktigt, såg ut.

Ville jag mörda folk från det jag steg upp tills jag la mig? Blev jag trött, fick jag ont i huvudet, hallucinerade jag om pizza och hamburgare eller var det helt enkelt en ren barnlek? Den som läser får se. Följ kampen mot buken från och med imorgon, exklusivt på Höstmörkers blogg!


Kommentarer
Postat av: Bråddjup

Jag är inte helt övertygad om att detta är rätt approach för Hr. Höstmörker. Jag misstänker att de små förändringarna som man orkar hålla fast vid ger bättre resultat än de stora förändringarna som man inte pallar med. Men hur som helst så är redan själva ansatsen värd att applådera.

2011-05-09 @ 22:02:00
URL: http://braddjup.blogg.se/
Postat av: mamma

Lycka till, men passa på att sluta med nikotinet också. De som slutar mitt i en fastekur fixar det bäst för kropppen längtar mer efter mat och man mår ju hur som, illa i början av en fastekur.

2011-05-09 @ 22:43:39
URL: http://barockbloggen.blogg.se/
Postat av: Syster Linnea

Jag väntar med spänning inför din fasteblogg, jag måste få veta om det faktiskt blir som i Glee när Mercedes går med i Cheerios och måste gå ner jättemycket i vikt.

Hon började hallucinera, hon såg alla sina vänner som mat och bakverk. Sen svimmade hon. Jag hoppas att det inte går så långt.

Men jag väntar, med förväntan.

2011-05-09 @ 23:05:02
URL: http://snokristall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0