Man är inte 20 längre...

Man är ju inte det. Och efter att både en sjukgymnast och en kiropraktor berättat vad jag redan visste så är det väl bara att bryta ihop och komma igen. Dags att inse fakta alltså, att vifta runt med en datormus i ett par timmar eller lyfta en fjärrkontroll liggandes i en soffa är inte tillräcklig motion längre.

Egentligen är det jävligt dumt. Jag har ett helt ok hemgym men jag hittar alltid en ny ursäkt för att inte använda det. Jag är trött på morgonen. Jag känner att det finns en snorbuse nånstans långt bak i näsan=jag är dödsförkyld och kan alltså inte träna. Jag är hungrig och måste äta först men har man ätit innan träning får man mjälthugg och det är o-bra. Jag ska jobba och pallar inte med att ha träningsvärk osv. i all oändlighet. Fuck...

En gång i tiden styrketränade jag faktiskt fyra dagar i veckan och mådde bara bra över det. Framförallt vägde jag åtta kilo mindre och de kilon jag hade satt inte uteslutande runt midjan... För tio år sedan cyklade jag vart jag än skulle (en normal vardag avverkade jag i snitt tre mil med cykel). Idag tar jag nästan bilen till brevlådan. Det krävs ingen hälsoguru för att räkna ut att jag inte lever optimalt ur min egen fysiks synvinkel...

Så nu ska jag tvinga mig själv till en drastisk förändring med start idag. För även om jag inte är fåfäng i den bemärkelsen (mitt kroppsideal innefattar inte sexpack och superdeffning, jag tycker det ser osunt ut) så säger min kropp ifrån.

Det tragiska är att jag borde tagit tag i det här för fem år sen så hade det inte behövt bli så jobbigt men det är ju lätt att vara efterklok...

Så nu börjar det. 80 "flubber"-kilon och ont i de flesta leder. Målsättningen är ungefär samma vikt men med lite mer fasthet i hullet och inte ont nånstans. Önska mig lycka till för all del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0