"När fan blir gammal blir han religiös."

Först och främst vaknade jag till det här... Feeling blue?

Färgmatchad säng

Bakgrunden till detta perfekt färgmatchade sömn-högsäte är inget annat än ren slump. Tro mig, jag är den sista att färgmatcha något i mitt hem. Det överlåter jag till folk som bryr sig om såna trivialiteter.

Jag ägnade gårdagen åt att julröja och tvätta, bland annat alla sängkläder. När jag sen skulle lägga mig, astrött nånting, inser jag att sängen är helt obäddad. Djup suck och så en snabb räd genom tvättstugan efter rena sängkläder och detta är resutlatet. Tyvärr är det världens sämsta bild tagen med min mobil men hade ni sett det "live" hade ni noterat att exakt samma mörkblå nyans går igen i både överkast, täcke&kudde, lakanet och, håll i er nu... tapeterna! Det här hade ingen trott för tio år sen men, ja... Plötsligt händer det!

Nästa avsteg från mina djupt inarbetade sunkunkisrutiner var min frukost.

Tomtegröt och kaffe.

Risgrynsgröt och kaffe. Med mjölk dessutom (kaffet alltså, risgrynsgröten ska ju i normalläget ha mjölk)! En normal "frukost" för mig är annars Tre muggar svart kaffe, en halv knäckebrödsrundel med smör och ost och en stor snus. Allting intaget på stående fot vid diskbänken med ett halvt öga på klockan eftersom jag gärna är fashionabelt sen till jobbet. Alltid.

Nu är väl inte risgrynsgröt med socker och kanel hälsokost på något vis men vad jag vill få fram är att jag tagit mig tid att koka gröt, duka fint på köksbordet och äta allt i lugn och ro med lagom portion av andakt eftersom jag vet att det här inte kommer upprepas inom någon överskådlig framtid...

Inte heller detta var ett medvetet val, jag bara öppnade kylen imorse och konstaterade att jag hade vad som krävdes för att äta "tomtegröt" till frukost istället för bara knäckebröd. Under tiden som gröten kokade upp så hade jag gott om tid att duka och gjorde så då jag är ganska svårt hooked på att utnyttja min tid till fullo, antagligen en bieffekt av att jag alltid har en känsla av att inte hinna med allt jag skulle vilja/behöva göra. Varför stå och stirra på gröten innan plattan ens värmt upp liksom? Bättre att göra något annat under tiden. Effektivt och bra för själen.

Keep on grinding in the free world!

Kommentarer
Postat av: h-f

Så fint ^^ Det kanske blir männska av dig också till slut ^^

2008-12-20 @ 22:34:56
URL: http://ishav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0