Ofokuserad.

Yeah, nöta in lagar, regler och vilken längd och ålder barn måste ha innan man får skjutsa dem i framsätet är inte så intellektuellt stimulerande som man kan tro.

Eller om vi säger så här. Jag har läst igenom hela studiematerialet en gång från pärm till pärm och det var inte så dumt men gång två känner jag mig högst ur fas koncentrationsmässigt och jag kommer hela tiden på mig med att dagdrömma mig bort. Så jag satte mig vid datorn och tänkte att jag skulle försöka hitta igen lite provfrågor eller liknande hos vägverket så man får lite variation i pluggandet.

Det visade sig vara svårare än man kan tro. Dels har Vägverket inte kvar sin gamla lättnavigerade sida eftersom en del av deras jobb ska övertas av nåt som heter Transportstyrelsen från årsskiftet men självklart har ju varken VV eller TS fixat klart sina websidor ännu så det är ett helvete att leta sig fram på två ofärdiga webplatser.

Så när jag slutligen hittade en mindre legal variant tänkte jag att det var väl lika att ge den ett försök då. Dock tog den ett halvt liv att ladda så under tiden slog jag igång lite webradio och började slösurfa lite. Detta genererade att jag kom fram till att min lekamen skulle må bra av att börja träna kampsport, nåt jag varit sugen på så länge jag kan minnas men aldrig kommit nån vart med av olika orsaker.

Mitt sökande landade mig på en sida som heter kampsport.se där man kunde läsa om en massa olika stilar och jag fastnade direkt för en Fillipinsk stil som heter Pekiti Tirsia Kali. Jag såg direkt att det var vad jag sökt efter eftersom många kampsporter i mina ögon känns konstlade pga. lustiga regler och liknande.

Pekiti Tirsia Kali genomsyras av en grundfilosofi att den ska fungera som självförsvar på gatan om det kniper och i verkligheten finns inga regler. Ungefär som den Israeliska Krav Maga som jag också gillar pga. "verklighetsaspekten". Nog för att Capoeira eller Wushu är vackra att titta på som uppvisningssporter men nånstans känner jag ändå att om jag ska träna en kampsport så vill jag gärna att den faktiskt också ger mig en viss känsla för självförsvar även om prio ett är att motionera mig själv och få lite mer ordning på min lekamen.

Självklart finns ju då ingen som lär ut Pekiti Tirsia här i trakterna så jag fick leta efter nåt annat istället och det är tyvärr lite tunt med variation. Krav Maga har funnits men lagt ner och nu verkar det mest vara de "vanligaste" kampsporterna som är kvar. Så vad det verkar blir det Muay Thai för mig även om den inte var riktigt vad jag hade tänkt mig.

Nästa sak som inträffade under väntan på laddningen var att mitt överkänsliga musikpolisöra uppfattade något bekant på radion... Kevin Rudolf hette mannen som enligt mitt tränade öra hade stulit både komp och vissa melodinyanser till sin låt "Let it rock" från Type O Negatives nittiotalshit "Christian Woman". En väl dold stöld men inget som gick att dölja för mig inte... Lyssna speciellt på introt till den stulna låten, det är gjort med andra sound och det men det är en nästan exakt stöld av "Christian woman".

 



Kommentarer
Postat av: Alma

Puss och lycka till, storsonen!

2009-02-10 @ 22:17:20
URL: http://ishav.blogg.se/
Postat av: Alma

Mamma, ska det stå, vet inte vad den gör!

2009-02-10 @ 22:18:06
URL: http://ishav.blogg.se/
Postat av: h-f

hahahaha ! Ja, det kanske vore nått ? d;

2009-02-13 @ 17:54:43
URL: http://ishav.blogg.se/
Postat av: mamma

skönt att se att du inte har tid att skriva här. Då har du fullt av liv omkring dig, min älskling!

2009-02-21 @ 17:58:51
URL: http://ishav.blogg.se/
Postat av: Bråddjup

Pyttsan! Att sabba en tunnelbanevagn är väl ingen konst ...

2009-02-26 @ 11:28:17
URL: http://braddjup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0